Pierwsze trzy tygodnie w Montessori Farm School
Pierwsze trzy tygodnie w Montessori Farm School obfitowały w naukę, ciężką pracę oraz budowanie relacji. Młodzież powoli przyzwyczaja się do codziennego życia na farmie – opiekując się zwierzętami, pracując w ogrodzie lub pomagając w szkole. Poprzez rozwijanie swoich cech osobowości uczą się, jak współpracować jako społeczność, jednocześnie stając się bardziej odpowiedzialnymi i samodzielnymi.
Równowaga między zajęciami praktycznymi a pracą akademicką pozwala uczniom dostrzec, jak ich nauka łączy się z rzeczywistością. Rozwijają praktyczne umiejętności życiowe, korzystając z przygotowanego środowiska, które wspiera niezależność i samodzielne kierowanie swoim rozwojem.
Już teraz widzimy zmiany, o których wspominała dr Montessori w kontekście etapu Erdkinder, kiedy to nastolatki rozwijają się, pozostając w bliskim kontakcie z naturą, podejmując realne obowiązki i ucząc się poprzez doświadczenie.
Z niecierpliwością czekamy na ich dalszy rozwój w nadchodzących tygodniach.