założyciel i właściciel Warsaw Montessori Family,

AMI Montessori Guide

Małgosia Tarnowska

Jestem właścicielką i szczęśliwą założycielką Warsaw Montessori Family, w której skład wchodzą dwujęzyczne placówki Montessori na każdym etapie rozwoju dziecka: od żłobka, poprzez przedszkole i szkołę podstawową, liceum z programem IB aż do powołanej we wrześniu 2022 Montessori Farm School, która jest zwieńczeniem moich marzeń i pierwszą w Polsce tego rodzaju szkołą z zamieszkaniem dla młodzieży w wieku 12-18 lat.

Pedagogika Montessori jest moją pasją, filozofią życiową oraz misją, które w połączeniu z zamiłowaniem do życia w bliskości z naturą pozwalają mi nie tylko na tworzenie niezwykłych szkół, ale dają mi także spokój i poczucie bezpieczeństwa.

Dyrektor Operacyjny

Ela Zendel

Jestem właścicielką i szczęśliwą założycielką Warsaw Montessori Family, w której skład wchodzą dwujęzyczne placówki Montessori na każdym etapie rozwoju dziecka: od żłobka, poprzez przedszkole i szkołę podstawową, liceum z programem IB aż do powołanej we wrześniu 2022 Montessori Farm School, która jest zwieńczeniem moich marzeń i pierwszą w Polsce tego rodzaju szkołą z zamieszkaniem dla młodzieży w wieku 12-18 lat.

Pedagogika Montessori jest moją pasją, filozofią życiową oraz misją, które w połączeniu z zamiłowaniem do życia w bliskości z naturą pozwalają mi nie tylko na tworzenie niezwykłych szkół, ale dają mi także spokój i poczucie bezpieczeństwa.

English Language Instructor

Native Speaker

Maureen Bryan

My love for being amongst children has led me to fulfil my passion by being in a classroom environment since my working career started. I have gained experience working with little ones right up to adolescence. I currently work side by side with adolescents where I have the ability as house parent and guide to make a real difference in the adolescent lives. 

I studied my TEFL in Phuket and later on my Montessori teaching diploma in Krabi, Thailand. I also have gained experience attending the AMI Introduction to Adolescence Course in Prague. 

My hobbies include arts and crafts, reading and photography. I am currently leaning towards furthering my education in the new Academic year with studies in Psychology. 

Farm (Work Manager) English

Native Speaker

Mark Bryan

Having recently gained experience teaching in a Montessori environment, the Farm school is just the ideal step-up for me. I enjoy working with my hands especially in the woodshop where I have the ability to explore limitless creations side by side with adolescents. 

As a house parent / guide at the MFS I appreciate that I have the gift of presenting to young adolescent’s various life skills which will help them in the development of emotional intelligence, self-confidence, decision making abilities and both critical and creative thinking. 

My hobbies are motorsports, animals big and small, hiking and bicycling. 

Katarzyna Kochnio  – Wiater

Jestem polonistką, absolwentką Uniwersytetu im. Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Skończyłam także studia podyplomowe: Plastyka i historia sztuki oraz bibliotekoznawstwo i Informację Naukową.

Od dziesięciu lat pracuję jako nauczyciel i terapeuta w placówkach oświatowych, dlatego indywidualne podejście do każdego ucznia jest dla mnie czymś naturalnym i oczywistym. 

Leszek Jesionek

Jestem matematykiem z niemal trzydziestoletnim doświadczeniem pracy w szkole. Pasję do tego przedmiotu zaszczepił mi mój nauczyciel ze szkoły podstawowej, który nie tylko nauczył mnie matematyki, ale także gry w szachy.

Pochodzę z Białki, jestem mężem i ojcem dwójki dzieci. Moją pasją są szachy, cenię także dobre kino i lubię norweskie kryminały Jo Nesbo.

Magdalena Kullas

Z wykształcenia jestem muzykiem, pedagogiem oraz terapeutą zajęciowym. Studiowałam śpiew solowy oraz aktorstwo w Akademii Muzycznej w Gdańsku, a moje umiejętności wokalne szlifowałam na kursach we Francji, Szwajcarii, Szwecji, Islandii oraz USA. Moje największe osiągnięcie w dziedzinie wokalnej to udział w operze La Traviata podczas Festiwalu Operowego w Aix-en-Provence w 2005 oraz rola Łariny w operze Eugeniusz Oniegin na deskach Opery Islandzkiej w Reykjaviku. Mam za sobą kilka przedstawień operowych oraz koncertów. Czasem udzielam się w koncertach charytatywnych. Słucham głównie muzyki dawnej i jazzu. Jestem dumna z mojej pracy dyplomowej „Muzyka w Auschwitz”, która została wyróżniona i czeka na publikację na światowym forum muzykoterapii voices.no.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą dwóch wyjątkowych nastolatków. 

Jakub Orłowski

Ukończyłem studia leśne, ale z zamiłowania jestem edukatorem przyrodniczym, fotografem przyrody oraz krajobrazu. Pracowałem w pierwszym w Polsce adventure playground (Rezerwat Dzikich Dzieci), ukończyłem kurs Playworkera London Play, kurs pierwszej pomocy PCK oraz kurs wychowawcy kolonii. Uczestniczyłem w kursach dzikiej kuchni, monitoringach przyrodniczych i obozach ornitologicznych. Od 2016 jako Inspektor Bywak prowadzę warsztaty przyrodnicze dla dzieci, dorosłych oraz seniorów. Mam już za sobą kilkaset godzin zajęć dla kilku tysięcy uczestników. 

Marek Grzegorz Sawicki

Jestem doktorem nauk chemicznych i nauczycielem akademickim, a moją specjalnością jest analiza chemiczna. Obok nauczania zajmuję się zastosowaniem analizy chemicznej w ochronie zabytków w pracowni Archeometrii Uniwersytetu Warszawskiego. Od kilkunastu lat uczę w programie IBDP (International Bacalary Diploma Pogram). Uczyłem także fizyki, matematyki oraz ekonomii i religioznawstwa.

Moją pasją jest muzyka indyjska i inne formy muzyki modalnej, filozofie indyjskie, a szczególnie filozofie buddyjskie, a także szeroko pojęta kultura i sztuka Azji, jak również kuchnia.

Edyta Zawisza

Jestem nauczycielem geografii, doktorem habilitowanym z zakresu Nauk o Ziemi. Geografia jako część Nauk o Ziemi daje nam możliwość zrozumienia szerokiej sieci interakcji pomiędzy ludźmi a środowiskiem. W mojej pracy specjalizuję się w dziedzinie zmian klimatycznych oraz gospodarki niskoemisyjnej. Oprócz działalności naukowej propaguję świadomość społeczną w zakresie zmian klimatycznych. Jestem również zaangażowana w działalność europejskiej platformy Climate-KIC.

Moją największą pasją jest podróżowanie do miejsc zarówno bliskich, jak i dalekich. Wierzę, że podróżowanie daje mi wyjątkową okazję uczenia się od innych, tolerancji, miłości i akceptacji.

Santiago Vives Merino

Jestem nauczycielem języka hiszpańskiego i native spekaerm. Pochodzę z Hiszpanii, z Katalonii. Mam 28 lat i kończę studia inżynierskie na “Universidad Politécnica de Madrid”. Jestem katolikiem, a także mężem i ojcem synka Józefa. Oprócz języka ojczystego mówię także po polsku i po angielsku. 

Kocham Polskę (kulturę, pogodę, ludzi, język, muzykę, Kościół). 

Uczniom Montessori Farm School pragnę przedstawić to, co najlepsze w moim kraju, piękno języka hiszpańskiego, naszą kulturę i tradycje. 

Jacek Woźniak

Jestem absolwentem historii i wiedzy o społeczeństwie UMCS w Lublinie. Od wielu lat pracuję jako nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie w I Liceum Ogólnokształcącym w Radzyniu Podlaskim. Wychowałem wiele pokoleń absolwentów I LO. Jestem pasjonatem historii i polityki lokalnej w szczególności, a także działaczem społecznym – radnym Rady Miasta Radzyń Podlaski oraz jej Przewodniczącym w minionych kadencjach. Pasjonuję się sportem, a w szczególności rajdami rowerowymi oraz biegami patriotycznymi łączącymi propagowanie sportu z ważnymi wydarzeniami historycznymi.

Adam Pękała

Szachy to moja pasja. Gram w szachy i od wielu lat uczę tej królewskiej gry, odnosząc sukcesy w wielu turniejach regionalnych i ogólnopolskich (włączając w to zwycięstwo w Mistrzostwach Polski Nauczycieli w Rybniku w 2002 roku).  Jestem instruktorem Polskiego Związku Szachowego, prowadzę kursy i wykłady dla nauczycieli z metodyki nauczania szachów. Z wykształcenia jestem nauczycielem wychowania fizycznego, ale mam wiele zainteresowań, takich jak turystyka, historia i muzyka. Cieszę się, iż w Montessori Farm School Folwark Białka szachy znajdują się w tygodniowym grafiku zajęć obowiązkowych uczącej się tam młodzieży, bowiem korzyści, takie jak na przykład logiczny i strategiczny sposób myślenia, pozostaną z nimi przez całe życie. 

Zdzisława Bogucka

Jestem nauczycielką i pedagogiem z przeszło czterdziestoletnim doświadczeniem.

Moją pasją jest sztuka, malarstwo i rękodzieło. Interesuję się ekologią, a moje hobby łączę z koncepcją upcykling’u. Do moich prac wykorzystuję głównie materiały naturalne i przedmioty, którym można dać nowe życie. Idę pracy własnych rąk staram się zaszczepić wśród młodzieży, a moim pragnieniem jest, by te aktywności z pogranicza ekologii i sztuki stały się wspaniałą przygodą do wyzwalania kreatywności, rozwijania zdolności i czerpania radości z pracy twórczej. Łączenie zamiłowań z działalnością w Montessori Farm School powoduje, że praca z młodzieżą staje się dla mnie pasją na nowo.

Łukasz Bogucki

Jestem człowiekiem o wielu pasjach. Największe z nich to pszczelarstwo, ogrodnictwo, sadownictwo, pływanie i płetwonurkowanie oraz ratownictwo wodne. 

Ukończyłem studia licencjackie na kierunku Ratownictwo Medyczne, a także podyplomowe studia „Dietetyka i planowanie żywienia w Lublinie”. Jestem także absolwentem podyplomowych studiów trenerskich: pływanie na AWF w Warszawie, zawodowym ratownikiem WOPR, płetwonurkiem technicznym ITDA, płetwonurkiem 2 stopnia rekreacyjnego PADI AOWD, instruktorem kajakarstwa oraz certyfikowanym sędzią pływania II klasy PZP. Obecnie kończę podyplomowe studia na kierunku Pszczelarstwo na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie